نگاه انتقادی «آدم‌های زیبا» به هالیوود بهمن ماه 1391

نگاه انتقادی «آدم‌های زیبا» به هالیوود بهمن ماه 1391

نگاه انتقادی «آدم‌های زیبا» به هالیوود بهمن ماه 1391

این فیلم حال وهوایی درام و شرح حال گونه دارد و قصه زندگی جی سبرینگ آرایشگر و طراح معروف مو را تعریف می‌کند.

سبرینگ در دهه شصت میلادی با طراحی‌های خود بحث و جنجال زیادی در دنیای مد و در این بین چهره‌های سرشناس دنیای هنر، ورزش و سیاست برانگیخت.

فیلمنامه «آدم‌های زیبا» را لورن وایلد نوشته و در آن ظهور سبرینگ به عنوان یک مرد خود ساخته -که شخصیت ویژه‌ای برای خودش خلق کرد -به نمایش گذاشته می‌شود.

سبرینگ با اقدامات خود به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده و با بالا رفتن از نردبان موفقیت، موقعیت استثنایی و ویژه‌ای در هالیوود برای خود کسب کرد.

استیو مک کوئین،بروس لی، دین مارتین، فرانک سیناترا و جیم موریسن از دوستان نزدیک و صمیمی سبرینگ بودند و به احتمال زیاد آنها هم در قصه فیلمنامه «آدم‌های زیبا»نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

بخش مهمی از قصه فیلم اختصاص به آشنایی سبرینگ با رومن پولانسکی دارد و به طرح موضوع قتل مشکوک و فجیع همسر او شارون تیت می‌پردازد.

سبرینگ هم در جریان این رویداد هول انگیز -که هیچ وقت قاتلان و علت آن مشخص نشد- در سال 1969 به قتل رسید.

جیمز فرانکو که یکی از تهیه کنندگان «آدم‌های زیبا»هم به حساب می‌آید ،می‌گوید این درام شرح حال گونه نگاهی انتقادی به هالیوود و سیستم فیلم سازی آن دارد.حتی نام فیلم هم اشاره ای طنزآمیز و کنایه ای به هالیوود است.

کلید فیلمبرداری «آدم‌های زیبا» تا دو ماه دیگر زده می‌شود و لوکیشن‌های مختلف لس آنجلس ،مکان‌های اصلی فیلمبرداری آن هستند.

این فیلم با هزینه‌ای 40 میلیون دلاری تهیه می‌شود و برای اواسط یا اواخر فصل پاییز سال جاری میلادی به روی پرده سینماها می‌رود.

سازندگان «آدم‌های زیبا»از هم اکنون چشم امید به موفقیت‌های اسکاری آن در سال 2013 دوخته‌اند و به همین خاطر ،آن را در فصل فیلم‌های اسکاری اکران عمومی خواهند کرد تا به خوبی توسط اعضای آکادمی اسکار دیده شود.

جیمز فرانکو سه سال قبل هم در درام شرح حال گونه و ورزشی «127 ساعت»در نقش یک شخصیت واقعی ایفای نقش کرد و نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد